reede, 22. november 2013

Tunnianalüüs

Seekord oli meil väljakutseid pakkuv praktikapäev. Postituse pealkirjastasin just seetõttu tunnianalüüsina (mitta nagu tavaliselt eneseanalüüsina).
Meie klass sai endale peale uue veerandi algust uue klassijuhataja. Uus õpetaja oli küll natuke kursis meie praktika tegevustega, kuid mitte suurel määral. Nagu alati otsustasime õpetajaga koolis kokku saada, et arutada praktikatunni tegevust. Leppisime kokku aines ning teemas, meie ülesandeks jäi koostada ülesanded ning õpetaja lubas, et kirjutab, kui peaksid olema mingid muutused plaanis.
Teisipäeval kõndisime rahulikult kooli, seal leidsime ka arvutiklassi, kus pidi toimuma meie tund. Astudes klassi, ootas meid üllatus- seal olev õpetaja ütles, et meie klassile pole järgnevaks tunniks klassi broneeritud. Kiirustasime koduklassi. Õpetaja, kes meid seal juba ootas, küsis, et kas olime kirja kätte saanud, seda me polnud ning suurema seletamiseta hakkasime kiirelt mõtlema ning kavandama, kuidas teha tund kiirelt ümber nii, et saaksime seda pidada ka klassiruumis. Mõtlesin välja kujutada pilti tahvlile, sest seal saaksid õpilased teha ikka sarnaseid ülesandeid. Otsisime välja projektori, ootasime ära õpilase, kes sai meid sellega natuke aidata (väga abivalmis ning tubli poiss, tegelikult aitasid neid juhtmeid sättida mitu poissi). Iseseisva ülesande asemel, mida õpilased pidid tegema arvutis, mõtlesime välja sellise ülesande- õpilasel on valge paber, kuhu ta joonistab meelepärase liiklusvahendi ning selle alla kirjutab laused või jutukese ette antud tegusõnadega. Võis valida ka mõned teised tegusõnad, üks poiss küsis, kas ta tohiks kirjutada hoopis luuletuse- muidugi lubasime ning luuletus tuli väga hea (kasutas samuti erinevaid tegusõnu). Samal ajal kui enamus klassist joonistas, said mõned lapsed (rühmades) käia tahvli ees sõnarägastiku ülesannet tegemas. Kahjuks meie projeketor ei töötanud alati sujuvalt ning pilt kadus mõned korrad ära, seepärast ei saanud mitu rühma tahvli ees sõnu otsimas käia- selle asemel lubasime neile, et jätame ristsõnad tahvlile ka vahetunniks ning peale söömist võivad nad neid lahendada. Üks suurimaid kiitusi tehtud tööle ongi vist lapsed, kes ka vahetunnis tahavad ülesandeid lahendada.
Tunni lõpetasime sellega, et lapsed said klassi ees või omalt kohalt ette lugeda enda koostatud jutukesi ning välja tuua mõned tegusõnad. Palusime kõigil tööle nime peale panna ning tuua õpetaja lauale, kiitsime neid ilusate piltide ja vahvate lugude eest ning hiljem tänasime eraldi ka poissi, kes meid tehnikaga aitas. Paistis, et õpilastele meeldisid ülesanded ning selline Smart tahvli asemel tavalise rohelise tahvli kasutamine ei heidutanud lõppkokkuvõttes kedagi.






1 kommentaar:

  1. Saite väga hästi sellise olukorra lahendamisega hakkama. Õpilaste kaasamine tegevuste ettevalmistamisse on väga hea nipp (teil läks väga hästi, et oli poiss, kes huvitus, tehnikast ja teid aitas).

    VastaKustuta