esmaspäev, 25. november 2013

IKT tunnikava


IKT TUNNIKAVA

 

Õppeaine: Loodusõpetus

Tunni teema: Seente maailm

Klass: IV

Üliõpilase nimi: Ljubov Oja

Õppevahendid: Arvuti, Internet, Smart tahvel, projektor, töölehed


Tunni eesmärgid: korrata mürgi- ja söögiseeni, nende nimetusi, õppida seente ehituse kohta.

IKT alane: õppida kasutama videosid ka õpetlikul eesmärgil, osata teha tööd Smart tahvliga ja rühmana tahvli ees.

Õpiväljundid: laps teab, milliseid seeni tohib süüa, milliseid mitte, oskab seeni nimetada, teab milline on seene ehitus


Tunni käik:

Tunni osad, struktuuri elemendid
Tegevuste kestus (minutites)
Õpetaja poolt kavandatud ja organiseeritud õppeteguvste kirjeldus (meetodid, juhendid, küsimused, õpilaste ja õpetaja tegevus jne)
Põhjendused, mida mingi tegevusega saavutada tahetakse.
Ehk MIKS?
 
I Ettevalmistus põhiosaks
* tunni organiseerimine
(tunniväliselt)
 
 
 
 
* tähelepanu haaramine, eesmärgi teatamine
 
 
 
 
 
 
 
 
* häälestamine
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5 min
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7 min
 
 
Õpetaja leiab Internetist mõne video, mis näitab õpilastele, millega hakatakse tunnis tegelema. Video juhatavad sisse seene teema ning tutvustavad juba mõndasid seeni.
 
 
Õpilased kogunevad klassi, õpetaja tervitab neid, õpilased istuvad. Õpetaja tutvustab tunniteemat: räägitakse seentest, seejärel palub õpilastel rääkida mida nad teavad seentest ning järsku oskavad mõnda nimetada/ rääkida mingit lugu seenelkäigust. Õpetaja seletab, mida tunnis tegema hakatakse: vaadatakse videot, korratakse milliseid seeni tohib/ei tohi süüa, õpitakse seene ehituse kohta.
 
Õpilased vaatavad videot. Peale vaatamist, tehakse lühike kokkuvõte, minnakse edasi tunniteemaga
 
 
 
 
 
 
Videote näitamine on hea näitlikustamine ning õpilased on nõnda palju huvitatumad ülesandest (haridustehnoloogiline aspekt)
 
Õpilased teavad, mida oodata, milleks valmis olla. Oskavad enda jaoks püstitada isklikud ootused, eesmärgid.
 
 
 
II Põhiosa
 
Ülesanded Smart tahvlil
Erinevate seente äratundmine, kordamine
 

 
 
Seente ehitus
 
 
 
 
10 min
 
 
 
 
 
 
 
7 min
 
 
 
Õpetaja on koostanud dokumendi, mille abil saavad õpilased korrata seente nimetusi ning jagada nad kategooriatesse söödav/ mittesöödav. Harjutust tehakse terve klassiga smart tahvli ees- õpilased saavad algul vedada õiged nimetused seene pildi alla, hiljem arutleda ning vedada õiged pildid kastidesse SÖÖDAV/ MÜRGINE
  
Õpetaja näitab smart tahvlil faili, millel on seene pilt ning seene osad- kübar, risoomid, jalg jne. Igal osal on ka seletus, mis on selle tähtsus. Õpetaja räägib juurde kuidas on õige seeni korjata ja miks, kuidas seened paljunevad. Õpetaja avab uue faili, kus on sarnane pilt seenest, õpilaste ülesandeks (kes soovib võib vabalt kirjutama tulla) on kirjutada õigele reale õige seene osa.
 
 
 
Hea harjutus üksteisega töötamise õppimiseks, interaktiivsete vahenditega töötamise harjutamiseks, mõistmiseks, et tehnika on kasulik ka õppimisel
 
 
(sarnane eelmisega)
 
III Lõpetav osa
 
* harjutamine, kinnistamine ja/või, rakendamine

 

 
 
 
 
 
 
 

*tagasiside

 
 
 
 
 
* tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutatuse kontroll
 
 
 
 
 
10 min
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 min
 
 
 
 
 
5 min
 

Õpilased istuvad pinkides, laual on iga õpilase jaoks tööleht seene pildiga ning mõne ülesandega. Tahvlile jääb esimene fail seene ehituse kohta, kust õpilased võivad leida abi töölehe täitmisel. Töölehel on ülesanne, kus tuleb määrata seene osad, ühendada neid õige seletusega (mis tähtsus mingil osal on). Lisaülesandeks kiirematele on kirjutada õige seene pildi alla õige nimetus (tühjad lüngad), värvida pildid.
 
Õpetaja räägib, mida märkas ülesannete lahendamise ajal: märkas, kas õpilastele tundusid ülesanded huvitavad (kas tuleks kunagi korrata), kiidab panuse eest, mida keegi tahvli ees või töölehel tegi.
 
Õpetaja küsib õpilastelt, mida huvitavat, seekord teada saadi, võimalusel lisab, kuidas neid teadmisi järgnevates tundides saab kasutada (kasutama hakatakse), palub õpilastel ära tuua töölehed (kontrollib üle, kas kõigil on õigesti lahendatud), võimalusel/ soovi korral paneb töölehed üles stendile.
 
 
 
Kinnistamine, oskus leida infot vajadusel vajalikest kohtadest
 
 
 
 
 
Õpilasi motiveerib kiitus tulevaste ülesannete täitmisel, õpilased mõistavad/tunnevad, et arvamuse avaldamisel tunnitöö kohta, võib õpetaja seda arvesse võttes teha järgmine kord miskit teisit

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar