Meie korraldasime kokkuvõtteks kaks tegevust ühe tunni jooksul. Tund toimus arvutiklassis Smart tahvli kasutamisvõimalusega. Esimeseks ülesandeks oli häälestusülesanne (pilt all)- kasutasime Smart tahvlit, tegevus oli siis järgmine: teemaks Eestis elavad imetajad, õpilased käisid kordamööda (poiss-tüdruk) tahvli ees, meie esitasime neile küsimuse ning nad pidid antud variantidest valima õige ning tegema küsimusest pildini noole, peale õiget vastust lugesime ette ka natuke lisainfot selle looma kohta. Õpilastele tundud ülesanne huvitav ning tahvli kasutamisega mingeid probleeme ei tekkinud. Teiseks ülesandeks oli memory ülesanne. Leidsime Internetist (ingliskeelse) pusle, millel olid kujutatud erinevad imetajad (nt hunt, karu, ahv, elevant), õpilased seisid kahes reas ning igast võistkonnast käisid lapsed kordamööda õigeid paare otsimas. Kuna loomade nimetused olid ingliskeelsed, olid see neile ka (plaanimata) kordamisülesande eest. Võistlusmomendi tõttu (punktide ülelugemine, ärevus jne) tõttu ei saanud tunni lõppu päris korrektselt kahjuks lõpetatud, kuid üldmuljed olid positiivsed nii meil kui õpilastel.
Tegevust aitas läbi viia eelnev suhtlus klassiõpetajaga, väike abi kooli IT-töötajalt ning õpilaste hea käitumine :) (polnud probleeme esimese ülesande ajal, kui nad pidid valima järgmise tahvli ette tulija ning ridade/võistkondade moodustamisega teises ülesandes). Meile tundus, et õpetajaga saime kokku räägitud üpris hästi, kuid lõpuks leppisime kokku, et järgnevate praktikate tegevuse kokkulepped teeme näost näkku suheldes. Mina olen väga rahul koostöös paarilisega, ülesanded arutame enne korralikult läbi, mõlemad pakume variante, koostame ülesanded koos- praeguseks pole minu arust olnud olukorda, kus praktika tegevuse ajal oleks olnud situatsioon, et olime üksteist eelnevalt erinevalt mõistnud.
Teisiti oleksin teinud vaid seda, et oleksin kohtunud õpetajaga, et arutada konkreetselt ainet, milles me tegevuse läbi viime. Otsustasime, et kõige parem on teha kokkuleppeid ühes ruumis olles, kuna siis saab võimalikud küsimused kohe läbi arutada ning ka üliõpilaste ülesanded ning õpetaja ülesanded tunniks sobivad veelgi paremini kokku.
Kui keegi sooviks teha sarnaseid ülesandeid, siis ainuke soovitus oleks see, et jätta tunni lõppu natuke rohkem aega punktide kokku lugemiseks peale memory mängu, sest muidu jääb korralik tunni lõpuosa poolikuks ning õpetaja ei saa õpilastelt tagasisidet õpitu kohta (ülesannete sobivuse kohta õpilaste arvates/kas meeldis ülesanne).
Tegevust planeerides aitab see, kui panna endale kirja ka oletatav aeg. Nt memory mäng - ja jagada see ajaliselt ära. Hiljem on ka hea parandusi teha, et kaua tegevused aega võtsid.
VastaKustutaVäga tublid, et suutsite lastega kaks tegevust läbi viia ning eks otse suhtlus silmas-silma on alati effektiivsem ja hea, et suutsite suhtlemise võimalikult tulemuslikult korraldada.