Kodutöö nr 1
Kuigi minu kokkupuuted arvutiga on igapäevased, kasutan ma enamusel ajast samu (läbitöötatud) programme ja lehekülgi ning pole varem olnud eriti uudishimulik kõiksugu uuenduste vastu. Kuid loodan, et lähiajal võik see tendents muutuma hakata, kuna tegelikult on ju nii palju huvitavaid programme, tehnikat ning muid uuendusi, mis võivad aidata tööd tehes, õppides või lihtsalt vaba aega sisustades (keeleprogrammid, fototöötlusprogrammid, joonistamisega seotud programmid jne).
Minu õpileping:
1. Minu ootused ainele: loodan, et läbi selle aine, õpin tundma erinevaid tehnoloogilisi vahendeid, mis võivad olla abiks õppimisel ja töötamisel (huvitavamate ülesannete loomine, esitlemine jne). Enesele püstitaksin eesmärgi olla rohkem huvitatud ning käia kaasas erinevate uuendustega sel alal.
2. Minu ootused õppejõule: läheneda erinevatele teemadele, mida läbime mitmekülgselt, et huvitav (ja arusaadav) oleks nii neil, kes seda juba oskavad/teavad kui ka neil, kes alles "avastavad" :)
3. Minu ootused kaaslastelt: võimalusel olla abivalmid probleemidega, mis võivad olla seotud kas selle aine raames läbitavaga või praktikaga ( nii see tavaliselt on; püüan ka ise sellele ootusele vastata).
Arvuti kasutamise plussid ja miinused töös lastega
Arvuti ja muu tehnika kasutamine õppetöös on tänapäeval iga õpetaja ise otsustada. Kuna arvuti kuulub asjade hulka, mida me igapäevaselt kasutame, võib igaüks meist leida palju miinuseid ning plusse töös temaga. Õpetaja on aga see, kes peab otsustama peale selle, kas arvuti toob kasu tema töösse, ka seda, kas ja kui palju pakkuda õpilastele võimalust õppida kasutades arvutit ja muud tehnikat.
Eelkõige tookisn välja miinused. Kõige suuremaks miinuseks loeksin ma aega, mida lapsed kulutavad arvuti taga olles. Pole üldse harv juhus, kui laps tuleb peale kooli koju ning istub esimese asjana arvuti taha, et kontrollida üle kõiksugu suhtlussaidid või veelgi hullem- kui laps istub mängima arvutimänge, millesse ta enda vähemalt paarik tunniks unustab. Pea alati käib kõige selle juurde ka vale kehaasend, mis võib rikkuda (tihti niigi väheaktiivset) noort organismi. Kas siis tõesti oleks vaja veel lisaülesandeid koolis(t), mille tõttu veedaksid noored veelgi rohkem aega arvuti ees?
Siinkohal olekski hea välja tuua esimese hea küle, miks kasutada arvutit töös lastega- meil oleks võimalus neile tutvustata kõiksugu võimalusi, milleks võib arvutit (ja muud tehnikat) kasutada- olgu see siis ülesannete lahendamine, joonistamine, muusika loomine või hoopis mikit muud, mis suudaks kaasata last vastavalt tema huvidele. See oleks ka hea algus, kuidas tuua arvuti õppetöösse- alustada mingi ülesandega, mis kõnetaks last eelkõige ta hobi/ huvi teemal. Laps, võib öelda, et mitte pole ta vaid unustanud, vaid isegi ei aimanud, et arvutit võiks kasutada ka huvitavamatel eesmärkidel, kui vaid suhtlus sõpradega ning mängimine.
Mõtiskledes edasi, kuidas saaks arvuti kasutamine olla kasulik töös lastega, võib mainida, et õpetaja võimuses on tutvustada lastele "arvuti kasutamise häid tavasid", sest tihtipeale kasutades arvutit kodus, on laps järelvalveta ning võib enesele teadmata sattuda ohtlikesse olukordadesse jagades isiklikku infot ning seeläbi sattuda näiteks küberkiusamise ohvriks. Õpetajal on aga võimalus seltada, mis ja kuidas võib olla ohtlik Internetis, peale selle rääkida ka õigest kehaasendist arvuti taga istudes ning mainida ka liikumise tähtsust meie kehale.
Lõpetuseks võiks märkida, et enne, kui õpetaja hakkab kasutama arvutit õppetöös lastega, peaks ta enda jaoks selgeks tegema, selle kasulikud ning võimalikud kahjulikud mõjud. Peale selle mõtlema ka enda kompetentsusele sellel alal, et kõik sujuks võimalikult plaanipäraselt ning tulemused oleksid vastavad püstitatud eesmärkidele.
Nõustun sinuga, et õpetajal on tähtis roll hinnata tehnoloogia vajalikkust ja rakendamist õppeprotsessis, kuid kindlasti ei pea õpetaja alati kõike perfektselt oskama (sest õpetaja ei ole infotehnoloog), ka õpetajal on õigus eksida ja mitte teada. Seetõttu on põnev avastada tehnoloogia maailma koos lastega ja lubada lastel olla ka õpetaja rollis.
VastaKustuta