neljapäev, 19. september 2013

Eneseanalüüs (tunni sissejuh. osa)

Meie rühmal läks nii üliõpilaselu kiire tempo kui ka õpetaja kiire aja tõttu ülesanne natuke kehvemini, kui oleks võinud olla. Õpetajaga võtsime ühendust neljapäeva õhtul ning kuna see jäi nii hiliseks, siis polnud õpetajal piisavalt aega, et meile vastata. Kuid ega seepärast ülesanne tegemata jäänud :) Esmaspäeval sain õpetajaga silmast silma kokku ning saime arutatud kõik teisipäeva puudutavad küsimused. Leppisime kokku tunnis, mida meie sisse peame juhatama ning teemas, arutasime ka seda, kuidas oleks kõige parem teha see õpilastele huvitavaks ning mitmekülgseks.
Kuna teemaks oli soojad ja külmad toonid, tegime Powerpoint esitluse, kus kasutasime fotosid sügisest (üks soojades toonides sügisfoto, üks külmades), põhirõhku panime aga värviringile, millel oli näha lilli, mis asendasid teatud toone (pilt eelmises postituses), lilled püüdsime valida selle järgi, mida ka sügisel pargis/aias kohata võib. Esitluse ajaks mõtlesime taustaks mängima panna muusika.
Teisipäeva hommikul, oma sissejuhatavat osa tehes, tehnika meid alt ei vedanud. Projektor töötas, programm oli koostatud hästi ning muusika esitamiseks oli kõik olemas ning töökorras (laul alla laetud ning kõlarid töötasid). Kuigi olime ette valmistanud küsimused, mida laste käest uurida ning küsida, tundus, et küsimusi võiks olla palju rohkem, kuna õpilased olid väga agarad vastama :) Muusikavalikuks oli Vivaldi "Sügis", selline valik tuli teemaga sobivusest ning ilusast kõlast, ei osanud oodata, et õpilased nii hästi klassikalist muusikat teavad, et küsides, kuidas neile muusika meeldib ning miks me just selle loo valisime, oskasid nad kohe vastata, et see on Antonio Vivaldi "Sügis" ning see läheb teemaga (sügisest rääkimisega) kokku.
Peale meie sissejuhatavat osa jätkus tund pargis, kus lastel oli ülesandeks teha fotokolaaž kastades iPade, võttes aluseks eelnevalt omandatud teadmised külmadest ja soojadest toonidest. Ka minul ja Jevgenial, avanes võimalus sellest ülesandest osa võtta- oli väga huvitav ning uus kogemus (vähemalt minu jaoks), suur aitäh õpetajale selle eest.
Mis oleks võinud paremini minna: kontakti loomine- kirjutada õpetajale varem (kuigi meie kohtumine esmapäeval oli ka õpetaja arust väga hea mõte), rohkemate küsimuste ette valmistamine- teema veelgi laiem ja täpsem sissejuhtus (läbi mitmekülgsemate küsimuste, värviringi teooria detailsema seletuse).
Usun, et saime ülesandega hästi hakkama, järgmiseks korraks püüan pöörata tähelepanu just nendele punktidele, mis puudutavad seda, mis oleks võinud paremini minna, kuid üldkokkuvõttes, oli see igatepidi väga õpetlik ja kaasahaarav kogemus.

1 kommentaar:

  1. Esimese praktika ülesande kohta saite väga hästi hakkama, arvestades seda, et kasutasite kohe ka heli ning ipade.
    Väga tublid.

    VastaKustuta